Superunie zet in op betere artikeldata

Superunie zet in op betere artikeldata

Inkooporganisatie Superunie komt met een speciaal platform om artikeldata inzichtelijker te maken voor zijn leden. De eerste leveranciers zijn al aangesloten bij Adam, zoals het platform heet.

Data uit verschillende bronnen wordt op Adam samengebracht. Alle afmetingen, beelden en etiketinformatie van de artikelen is in één opslag te vinden en te downloaden. Superunie-leden hoeven hierdoor niet meer in verschillende databases te zoeken naar de productinformatie. Het platform is dusdanig vormgegeven dat ook mensen die niet dagelijks met data werken op het platform uit de voeten kunnen.

Op Adam krijgt een leverancier precies te zien welke informatie van zijn producten is gepubliceerd. “Daarbij ziet de leverancier direct of dit juist is, of er iets ontbreekt en in welke bron hij dit kan aanvullen of corrigeren. Voor onze leden is alle data met een druk op de knop beschikbaar in een leesbaar format,” zegt Menno Flantua, manager master data management bij Superunie. Naar verwachting zijn alle leveranciers aan het einde van het jaar op het platform aangesloten. 

Superunie vertegenwoordigt dertien onafhankelijke supermarktorganisaties in Nederland, waaronder Coop, Deen en Detailresult. Samen zijn zij goed voor zo'n 1.600 supermarkten.

 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends