Euronics gaat verder als Electro World

Euronics gaat verder als Electro World

Elektronicaketens Euronics en Electro World gaan voortaan verder onder één formulenaam. Electro World wordt daarmee naar eigen zeggen de grootste elektronicaketen van Nederland, gemeten naar het aantal winkels.

De betrokken ondernemers kozen tijdens een vergadering maandagavond voor de nieuwe koers. De verandering houdt volgens moederbedrijf United Retail niet alleen een naamswijziging voor Euronics in, maar een ‘volledig hernieuwde uitstraling’. De komende maanden wordt het nieuwe merk uitgerold over alle winkels en via een mediacampagne voorgesteld aan de consument. United Retail verwacht nu meer voor zijn ondernemers te kunnen betekenen. “Niet alleen qua naamsbekendheid, maar ook in de relatie naar de leveranciers”, aldus algemeen directeur Jan van de Wouw.

Bij Euronics zijn in Nederland ongeveer honderd zelfstandige elektronicazaken aangesloten, terwijl Electro World zo’n 75 winkels in Nederland heeft. Bij de betrokken elektronicawinkels, die door het hele land gevestigd zijn, werken meer dan achthonderd medewerkers. 

United Retail was al eigenaar van beide winkelformules en exploiteert ook nog de formule de Witgoedspecialist. Het bedrijf heeft 310 aangesloten ondernemers en ondersteunt meer dan honderd inkooprelaties. United Retail is aangesloten bij Euronics Internationaal, een internationale inkooporganisatie met meer dan 35 leden binnen en buiten Europa.

Het nieuwe logo van Electro World:

Reacties

Eindelijk

Geplaatst door John Viguurs op 10 oktober 2018 om 11:51

Laatste nieuws









RetailTrends