De onstuimige groei van Ace & Tate

De onstuimige groei van Ace & Tate

Ace & Tate heeft niet de meest gelukkige tijd achter de rug. Door een ingrijpende fout in het centrale planningssysteem, heeft het brillenmerk een paar miljoen euro omzet misgelopen. Oprichter Mark de Lange vertelt over de problemen die bij groei komen kijken, maar vooral waarom een online first-bedrijf in fysieke retail investeert.

Ace & Tate heeft niet de meest gelukkige tijd achter de rug. Door een ingrijpende fout in het centrale planningssysteem, heeft de brillenverkoper een paar miljoen euro omzet misgelopen. Oprichter Mark de Lange zegt in FD Persoonlijk al langere tijd zijn twijfels te hebben gehad over het planningssysteem, maar van ingrijpen kwam het niet omdat hij te druk bezig was met de groei. “Ik had eerder op de rem moeten trappen en meer aandacht moeten besteden aan het fundament.”

De groei van Ace & Tate heeft er ogenschijnlijk niet onder geleden. Zo staat de opening van winkel nummer tien en elf in Nederland – in Breda en Groningen – op de agenda. En ook over de grens worden in rap tempo nieuwe vestigingen geopend. Tegenover 7 Ditches TV vertelt De Lange waarom een online first-bedrijf investeert in fysieke retail en over de problemen die bij groei komen kijken. De focus ligt nu op het ‘robuust’ maken van zaken als de supplychain en het ERP-systeem, stelt hij. “Als dat klaarstaat om nog eens drie tot vijf maal te groeien, dan kunnen we er nieuwe dingen bijpakken.”


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen