Coop introduceert beeldherkenning in app

Coop introduceert beeldherkenning in app

De vernieuwde app van Coop heeft een productscanner die beelden herkent. De supermarktketen is daarvoor een samenwerking aangegaan met global digital agency Incentro.

Deze nieuwe functie stelt de gebruiker in staat om producten zonder barcode te scannen. Wie bijvoorbeeld zijn voorraad appels aan wil vullen, hoeft enkel een appel voor de scanner te houden. Software achter de scanner haalt de productgroep uit de referentie. In de app worden vervolgens alle appels die Coop in het assortiment heeft geselecteerd. De klant selecteert de juiste hoeveelheid en maakt de bestelling definitief.

De productscanner is ’een lang gekoesterde wens’, zegt e-commercemanager Jop van Sommeren van Coop.  “Een scanfunctionaliteit is handig voor de klant, of hij nu in de winkel wil shoppen of online.” Het is met deze app mogelijk om tijdens het koken de voorraad weer aan te vullen, zo stelt het concern.

De app is ontwikkeld met de nieuwste AI-technologie van Google. Daardoor wordt de productscanner steeds slimmer en kan hij meer producten herkennen. Coop wil nog meer innovatieve applicaties in de mobiele app integreren. Welke innovaties dat zijn, wil Van Sommeren nog niet prijsgeven

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!