Producten verkopen is een van de meest basale, maar ook een van de moeilijkste onderdelen van het retailspel. De verkoper heeft niet altijd een even positief imago bij consumenten en kan als opdringerig en op omzet belust worden ervaren. Het reframen van het verkoopproces kan daar verandering in brengen. Bijvoorbeeld door de focus van het product te verschuiven naar de klant en de relatie die je met hem opbouwt. Deze infographic van Sparkle Training, een bedrijf dat winkelpersoneel traint, laat zien hoe je op vijf manieren aversie bij het verkopen kunt voorkomen.
Zo verkoop je zonder aversie te creëren
Gepubliceerd op 15 oktober 2018 om 11:02
Producten verkopen is een van de meest basale, maar ook een van de moeilijkste onderdelen van het retailspel. De verkoper heeft niet altijd een even positief imago bij consumenten en kan als opdringerig en op omzet belust worden ervaren. Het reframen van het verkoopproces kan daar verandering in brengen. Bijvoorbeeld door de focus van het product te verschuiven naar de klant en de relatie die je met hem opbouwt. Deze infographic van Sparkle Training, een bedrijf dat winkelpersoneel traint, laat zien hoe je op vijf manieren aversie bij het verkopen kunt voorkomen.