Warenhuisketen Macy’s geeft klanten de mogelijkheid om hun aankoop vooraf te bekijken via een virtual reality-bril. De keten begint met ongeveer zeventig VR-installaties door heel Amerika en zal dit in januari 2019 met nog eens twintig uitbreiden.
Met de bril wordt een 2D-ontwerp omgezet naar een 3D-weergave. Op die manier krijgt de klant een beter beeld van zijn aanschaf. Het geeft de keten de vrijheid om het volledige assortiment te tonen in een kleine ruimte.
In de drie winkels waar deze verkooptechniek als pilot heeft gedraaid, is de door VR beïnvloede verkoop met zestig procent gestegen ten opzichte van niet-VR, zo stelt Macy’s. Ook het aantal klanten dat hun aankoop terugbrengt is afgenomen, tot minder dan twee procent.
Verder breidt de keten zijn app uit met ‘See Your Space IRL’. Met deze toevoeging kunnen klanten de meubels virtueel plaatsen in hun eigen huis. Om deze toepassingen mogelijk te maken, is Macy’s een samenwerking aangegaan met Marxent.
Reacties 0