BackWerk opent over een maand zijn twintigste vestiging in Nederland. De winkel in Hilversum is de enige die door de Duitse foodformule zelf wordt gerund en geldt als conceptstore.
In de nieuwe winkel worden straks franchisenemers van BackWerk getraind en nieuwe producten ontwikkeld en getest bij het publiek. De locatie is gekozen vanwege de centrale ligging in het land en de korte afstand tot het hoofdkantoor in Baarn. “En de smaak van Hilversummers geeft ons vertrouwen of een nieuw product aan zal slaan”, aldus een woordvoerder in De Gooi- en Eemlander.
Na de opening in Hilversum opent BackWerk nog dit jaar een filiaal in Zwolle. Volgend jaar moeten er tien tot twintig nieuwe vestigingen bijkomen.
De bakkerijketen denkt door te kunnen groeien naar zo’n 120 winkels in Nederland, zei managing director Dick de Vilder onlangs tegen RetailTrends. Het merk moet uiteindelijk zo sterk zijn, dat een toplocatie niet meer noodzakelijk is. “Daarvoor moeten we fors groter zijn.”
Reacties 0