Marc Croonen vertrekt als chief sustainability, transformation & communication officer van Ahold Delhaize. Hij heeft besloten om het bedrijf op 1 november te verlaten, zo maakt het moederconcern van Albert Heijn en bol.com bekend.
Croonen vervult de functie van ‘cstco’ sinds de fusie van Ahold en Delhaize ruim twee jaar terug. Daarvoor had hij eveneens twee jaar een vergelijkbare rol bij het Belgische supermarktconcern.
Ahold Delhaize richtte zich onder leiding van Croonen op drie thema’s: het promoten van gezonder eten, het terugdringen van voedselverspilling en het creëren van een gezonde werkomgeving. Het concern heeft zich op die vlakken ‘significant verbeterd’, stelt ceo Frans Muller. “Hij verlaat een bedrijf dat klaar is voor de volgende fase.”
Het is niet bekend wat Croonen nu gaat doen en wie zijn taken bij Ahold Delhaize overneemt. De retailer geeft volgende maand een update over zijn duurzaamheidsstrategie richting 2025.
Bekijk hieronder een interview met Marc Croonen tijdens het event Changemakers in Retail in 2017:
Reacties 0