Delhaize ziet ruimte voor tweehonderd Fresh Ateliers

Delhaize ziet ruimte voor tweehonderd Fresh Ateliers

Delhaize heeft donderdag zijn nieuwste concept Delhaize Fresh Atelier gelanceerd op het centraal station in Brussel. De supermarktketen wil in de komende drie jaar tweehonderd vestigingen van deze formule openen. 

Met het stadswinkelconcept richt de keten zich op drukke stedelingen. In de supermarkt worden kant-en-klaar maaltijden zoals sushi, soep, salades en sappen vers bereid. Het totale fysieke assortiment telt slechts vijftienhonderd producten. De winkel geldt tevens als afhaalpunt voor online bestelde boodschappen. Deze komt bovenop de huidige 117 punten in reguliere Delhaize-winkels. In de webshop biedt de supermarkt nog eens veertienduizend producten aan. 

Het Brusselse filiaal beslaat tachtig vierkante meter. In december opent de vestiging in Leuven zijn deuren. De keten mikt op panden van om en nabij de honderd vierkante meter. Betalen kan in de stadswinkel via zelfscankassa's. Vanaf februari hoopt de supermarkt de mogelijkheid te bieden om producten met de smartphone te scannen en af te rekenen. Om in te spelen op het veranderende consumentengedrag zullen de vestigingen zeven dagen per week open zijn van zeven uur 's ochtends tot negen uur 's avonds.

Beide vestigingen worden gezien als test en bij een positieve evaluatie wordt het concept verder uitgerold. Delhaize introduceert dit en volgend jaar een nieuw winkelconcept in 46 supermarkten. De eerste supermarkt die een transformatie onderging was de vestiging in het Waalse Nijvel. In deze winkel werd het Fresh Atelier al als blikvanger gelanceerd. 

Neem op RetailTrends een kijkje in het Delhaize Fresh Atelier.

RetailTrends