Lidl zet kwaad bloed met eigen biermerk

Lidl zet kwaad bloed met eigen biermerk

Lidl krijgt mogelijk te maken met een rechtszaak vanwege de introductie van het eigen biermerk Kordaat. Verschillende andere partijen die dezelfde naam gebruiken, maken bezwaar tegen het nieuwe product van de supermarktketen.

Communicatiebureau Studio Kordaat heeft Lidl volgens het FD schriftelijk verzocht het Kordaat-bier te schrappen. Het bureau, dat niets met het bier te maken heeft, zou zijn overspoeld met negatieve reacties van mensen die de reclame voor het ‘bier voor mannen’ vrouwonvriendelijk vonden. Daarnaast heeft Studio Kordaat zelf ook een bier onder die naam in gelimiteerde oplage. Huisjurist Sieger Suurbier van het bureau hoopt de zaak ‘in der minne’ te kunnen schikken. “Indien Lidl nergens aan meewerkt, zal ik cliënt adviseren een kortgedingprocedure te starten.”

Ook Milan Dams, die in 2013 Brouwerij Kordaat inschreef in het handelsregister, claimt de naam. Later schreef hij die ook weer uit, maar tegen bierwebsite Bierista zegt hij de naam graag te willen blijven gebruiken. Hij beraadt zich nog over te nemen stappen en wil graag met Lidl in gesprek.

Lidl laat in een reactie weten de commotie te betreuren en uitgebreid onderzoek te hebben gedaan naar de mogelijkheden om de naam te gebruiken. “We kregen overal groen licht en hebben de naam vervolgens als merk geregistreerd.”

Onlangs doken plotseling tv-commercials op van het nieuwe biermerk, zonder dat duidelijk was van wie het afkomstig was. RTL Z ontdekte dat het ging om een eigen merk van Lidl, afkomstig uit de brouwerij van Bavaria.
 

Reacties

Ik vind het introduceren van een eigen biermerk een bijzonder goede zet van Lidl, dit zorgt voor nog meer klantenbinding, want bierdrinkers zijn vaak trouw aan een merk.

Ook Albert Heijn is behoorlijk succesvol met zijn eigen merk "Brouwers".

Geplaatst door Bob de Vries op 26 oktober 2018 om 12:26

Ook mooi dat de Huisjurist Sieger Suurbier heet.

Geplaatst door Berry van der Rijk op 26 oktober 2018 om 12:30

Dit is geen concurent voor de andere supermarkten maar wel voor de Horeca . 2.70 per glas of 27 cent per 10 flesjes maakt de afstand tussen Horeca en thuisdrinker heeeeel groot.

Geplaatst door Peter Harmsen op 30 oktober 2018 om 17:28

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends