Winkelcentrum The Wall in andere handen

Winkelcentrum The Wall in andere handen

Het Utrechtse winkelcentrum The Wall is voor 49 miljoen euro verkocht door Propertize. De nieuwe eigenaren zijn twee private beleggers: Urban Interest en Built to Build.

The Wall is na zijn opening in 2009 nog niet uitgegroeid tot een commercieel succes. Het winkelcentrum langs de A2 kampte lange tijd met leegstand en teleurstellende bezoekersaantallen. De nieuwe eigenaren wijten de valse start aan de economische en vastgoedcrisis en willen nu ‘samen met de zittende en toekomstige huurders van The Wall een doorslaand succes maken’. 

Het winkelcentrum moet uitgroeien tot ‘een aantrekkelijke plek waar retail, leisure en horeca bij elkaar komen’, klinkt het. De laatste maanden lijkt het al beter te gaan met The Wall. Zo openden speelparadijs Play-in en rollerdisco Rocking Rollerz hun deuren en werden Decathlon en Amac als nieuwe huurders aangekondigd. Daarmee is er dit jaar voor ruim achttienduizend vierkante meter verhuurd. Het winkelcentrum telt in totaal zo’n 62 duizend vierkante meter.

De rechtsvoorganger van Propertize, SNS Property Finance, kocht The Wall zo’n zes jaar geleden nog voor negentig miljoen euro. Het winkelcentrum werd destijds overgenomen van vastgoedontwikkelaar Roger Lips.


RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.

Reacties 2


andré eikelenboom 30 okt, 10:43

Afgelopen zondag nog langs gereden, het ziet er niet herkenbaar of uitnodigend uit. Het lijkt aan de kant van Leidse Rijn in de verste verte niet op een uitnodigend winkelcentrum omdat het aan een 'smoel' ontbreekt en je moet zoeken wie er gevestigd is. Laat staan dat iemand er een winkelcentrum in herkend vanaf de doorgaande weg ! Het kan net zo goed een langgerekt trein of metrostation zijn.


Peter Jansen 30 okt, 12:43

Die mevrouw van V&D 2.0 heeft er ook nog een tijdje gezeten met haar sportzaak.
Nee dit gebouw is geen succes verhaal en aantrekkelijkheid. Daar kon je trouwens ook al koffie kopen en dat is dus ook geen reden voor een succesverhaal.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!