Mall of the Netherlands gaat met The Gallery voor 'boetiekvibe'

Mall of the Netherlands gaat met The Gallery voor 'boetiekvibe'

Mall of the Netherlands opent in 2020 een nieuw concept onder de naam The Gallery. Het wordt een plek voor ‘onafhankelijke kledingmerken, veelbelovende designers en regelmatig roulerende one-month stores voor gave merken’, zo laat het winkelcentrum in Leidschendam weten.

Het concept komt uit de koker van innovator James Veenhoff (foto), founding partner van het bureau Fronteer en bekend van House of Denim. Hij moet samen met experts en winkeliers zorgen voor een ‘boetiekvibe’ in het vernieuwde winkelcentrum van Unibail-Rodamco-Westfield. Dat doen ze onder meer door het winkelaanbod te cureren.

The Gallery biedt ruimte aan kiosken en winkels van jonge ondernemers en vooruitstrevende merken. Sleutelwoorden zijn volgens de initiatiefnemers ‘credible, sustainable, independent én instagrammable’. Ook wordt de mogelijkheid onderzoek om een Blue School te openen in the Mall of the Netherlands. Zo’n denimwinkel en -werkplaats in één is nu te vinden in De Hallen in Amsterdam.

Mall of the Netherlands wil met het nieuwe concept bijzondere concepten en onafhankelijke merken de kans geven zich te nestelen tussen internationale merken. Het gebied krijgt ‘een aparte status en eigenzinnige uitstraling’, die de meest trendgevoelige consumenten en early adapters moet aantrekken.


RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!