Selfridges heeft de mannenafdeling van zijn flaghipstore in Londen uitgebreid met een nieuwe ruimte: The Designer Street Room. Dit naar eigen zeggen ‘baanbrekende retailconcept’ beschikt onder meer over een houten skatebaan, waar bezoekers gratis van gebruik kunnen maken. Een tweede blikvanger is de op maat gemaakte Land Rover Selfridges Edition.
Het nieuwe retailconcept heeft een omvang van ruim 1.600 vierkante meter en is gericht op mannen (vrouwen zijn ook welkom). The Designer Street Room brengt volgens Selfridges voor het eerst luxe, street en vooruitstrevende mode samen in één ruimte. Daarbij gaat het onder meer om kleding die nu populair is, maar ook die in de nabije toekomst steeds vaker gekocht zullen worden.
Selfridges heeft de mannenafdeling van zijn flaghipstore in Londen uitgebreid met een nieuwe ruimte: The Designer Street Room. Dit naar eigen zeggen ‘baanbrekende retailconcept’ beschikt onder meer over een houten skatebaan, waar bezoekers gratis van gebruik kunnen maken. Een tweede blikvanger is de op maat gemaakte Land Rover Selfridges Edition.
Het nieuwe retailconcept heeft een omvang van ruim 1.600 vierkante meter en is gericht op mannen (vrouwen zijn ook welkom). The Designer Street Room brengt volgens Selfridges voor het eerst luxe, street en vooruitstrevende mode samen in één ruimte. Daarbij gaat het onder meer om kleding die nu populair is, maar ook die in de nabije toekomst steeds vaker gekocht zullen worden.
Er is volgens het zusterbedrijf van de Bijenkorf een nieuwe aanpak gehanteerd voor de selectie van de merkenmix en het voorspellen van ‘cross category shopping’. Bekende labels als Gussi, Off-White, Kenzo, Versace en Stone Island zijn er te koop. Veertig van de in totaal 88 merken zijn nieuw, waaronder een aantal van eigen bodem. Zeventig procent van de labels is onafhankelijk.
Het ontwerp is afkomstig van Jamie Fobert Architects, dat eerder ook de schoenen- en designerafdeling voor vrouwen van Selfridges in Londen vernieuwde. Het doel van het nieuwe retailconcept is het creëren van plek waar mannen komen om te winkelen, elkaar te ontmoeten en tijd door te brengen, bijvoorbeeld door te skaten. Ook speelt muziek er een belangrijke rol, dankzij een op maat gemaakte luidsprekerwand. De ruimte kan daardoor ook worden ingezet voor evenementen en muziek gerelateerde lanceringen.
De skatebaan – The Bowl – is volgens het warenhuis de enige gratis toegankelijke en permante in het land. De baan is volledig gesloten en geeft een uitzicht op de hoek van Oxford Street en Duke Street. In totaal is er veertig dagen aan het ontwerp gewerkt en negentig dagen aan het fabriceren van de benodigde componenten. Daar komen nog eens 45 dagen bovenop voor de bouw ter plaatse. De skatebaan heeft een omtrek van 95 vierkante meter en weegt zes ton.
De andere blikvanger van The Designer Street Room is een unieke Land Rover, waarvan het rollend chassis begin oktober al via de eerste verdieping van het warenhuis naar binnen werd getakeld. De auto is vervolgens voor het oog van het winkelend publiek in elkaar gezet op de nieuwe herenafdeling. De zogenoemde Selfridges Edition is onder meer voorzien van retrostoelen, een unieke kleurstelling en logo’s van het warenhuis.