Balr naar de Bijenkorf: 'Ons doel is een top twintig global brand te zijn'

Balr naar de Bijenkorf: 'Ons doel is een top twintig global brand te zijn'

Balr ligt dit jaar op koers om van 7,5 naar achttien miljoen euro omzet te groeien. In 2022 wil het Nederlandse fashion- en lifestylemerk uitkomen op honderd miljoen euro. “Je moet hoog inzetten. Het is een gezonde ambitie om als merk de wereld te willen veroveren”, zegt ceo Juul Manders in het novembernummer van RetailTrends. “Ons doel is om een top twintig global brand te zijn.”

Balr is vijf jaar geleden opgericht en verdubbelt elk jaar zijn omzet. De groei gaat volgens Manders gepaard met winst, maar het meeste geld wordt weer in het bedrijf gestoken. “Met de snelle groei die wij elke dag doormaken, staat de cashflow altijd onder druk.”

Het merk richt zich steeds nadrukkelijker op het retailkanaal. Zo werd een jaar geleden een begin gemaakt aan wholesale. “We hebben nu in de Bijenkorf een belangrijke Nederlandse partner gevonden”, zegt de medeoprichter. Die samenwerking gaat volgend jaar van start. Als er nog andere retailers in Nederland worden aangesloten, zal dat volgens hem ‘zeer selectief gebeuren’.

Balr beschikt al langer over een eigen winkel in de Kalverstraat en opent deze week in Utrecht een tweede vestiging. Ook zijn er outletwinkels in Batavia Stad en Designer Outlet Roermond. Het merk kijkt verder naar Berlijn en andere steden in Duitsland voor fysieke winkels, zegt Manders. “2019 wordt een heel belangrijk jaar voor over de landsgrenzen.”

Manders vertelt in het novembernummer van RetailTrends meer over de ambitie van Balr, dat met bekende voetballers als aandeelhouder én uithangbord in no time is uitgegroeid tot een miljoenenmerk. De nieuwe editie verschijnt eind deze week. Nog geen member van RetailTrends? Klik dan hier voor meer informatie.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends