LG is bezig met de ontwikkeling van een robotwinkelwagen. Om deze in de praktijk te testen heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met de supermarktketen E-Mart.
De slimme winkelwagen is uitgevoerd met een ingebouwde streepjescode-scanner en heeft een scherm waarop het boodschappenlijstje zichtbaar is. Via een app voert de klant de gewenste producten in. Dankzij de autonome rijfunctie kan de robot objecten ontwijken en klanten door de winkel volgen. Ook kan de wagen de klant naar de juiste schappen leiden, wanneer het onbekend is waar een product ligt.
Helemaal zelfstandig is de kar niet, want het pakken en scannen van artikelen moet handmatig gebeuren. LG wil met deze ontwikkeling inspelen op de snel vergrijzende Zuid-Koreaanse bevolking. De winkelwagenrobot moet bezoekers ‘bevrijden van het duwen van een zware winkelwagen’. Het is nog niet bekend wanneer de eerste robot zijn rondes in de supermarkt doet.
LG heeft in het afgelopen jaar al diverse dienstverlenende robots gepresenteerd. Het bedrijf heeft daarvoor de krachten gebundeld met verschillende partijen, waaronder luchthavens, bakkerijen en winkels.
What's Next in Retail Tech op 13 november
Nieuwe technologie brengt ons aan de vooravond van grote verandering. Machine learning, kunstmatige intelligentie en big data bieden ongekende mogelijkheden. 3D-printers, neurotechnologie en robots zorgen voor nieuwe kansen. Wat betekent dat voor jouw retail- en merkorganisatie? Het nieuwe RetailTrends-event What's Next in Retail Tech prikkelt retailers en merken om uit hun comfortzone te komen. What's Next in Retail Tech brengt je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen, reikt handvaten aan hoe je technologie inzet voor nieuwe manieren om klanten te binden en biedt een inkijkje in de dag van overmorgen. Kijk voor meer informatie op whatsnextinretailtech.nl.
Ed Tchai 8 nov, 20:57