Homie wil met investeerder uitbreiden naar heel Nederland

Homie Pay-Per-Use heeft een nieuwe investeerder en financieringspartner gevonden. Het durfkapitaal is afkomstig van Nico Brabers, voormalig directeur van elektronicamerk Lenco, terwijl de bankfinancering via ABN Amro loopt.

Homie, dat consumenten per wasbeurt laat betalen, werd onlangs verkozen tot RetailRookie of the Year. De startup wil de witgoedsector zo snel en zo goed mogelijk verduurzamen, zegt ceo Colin Bom (foto). Met de nieuwe financiering kan Homie volgens hem ‘van pilot naar groei gaan’.

Homie, een spin-off van de TU Delft, is nu actief in Rotterdam, Delft en Den Haag. De investeringen stellen het bedrijf naar eigen zeggen in staat om uit te breiden in de Randstad en daarna in heel Nederland. Nico Brabers gaat Homie daarbij ondersteunen met advies en de inzet van zijn netwerk.

Klanten van Homie betalen niet voor de aanschaf en onderhoud van een wasmachine, maar per gedraaide was. De energiezuinige wasmachine zou ervoor zorgen dat ze twintig procent minder en zuiniger wassen.

RetailTrends