Plus gaat in januari van start met een duurzaam promotiedisplay in zijn supermarkten. Het herbruikbare exemplaar zou tot 85 procent aan karton besparen. Met eenmalige promotionele displays wordt wereldwijd meer dan een miljard kilo karton per jaar verspild.
Het zogenoemde Proteus Smart Display is ontstaan vanuit een gezamenlijke ontwikkeling van merken en retailers. Onder meer InBev, KraftHeinz, Mars, P&G en Unilever zijn co-creatie partners van Proteus. Omdat het herbruikbare frame opvouwbaar en telescopisch is, passen vrijwel alle producten in het display. Met een dunne kartonnen communicatie sleeve kan de aanbieder het display naar eigen wens aankleden. Geïntegreerde sensoren meten de effectiviteit van de promotie.
Naar eigen zeggen is Plus de eerste retailer ter wereld die het gebruik van de nieuwe displays als standaard omarmt. Het bedrijf hoopt hiermee een inspiratiebron te zijn voor andere retailers en A-merken. In de nog resterende maanden gaat de supermarktketen de dialoog aan met merkfabrikanten om hen te overtuigen per januari over te stappen. Rob Claassens, unitmanager kruidenierswaren van Plus, verwacht dat alle merken direct in de meerwaarde van de nieuwe standaard zullen geloven.
Reacties 0