Groei detailhandel zakt in, krimp voor non-food

Groei detailhandel zakt in, krimp voor non-food

De Nederlandse detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan een jaar eerder. Het betekent het laagste groeipercentage van dit jaar tot nu toe, blijkt uit nieuwe CBS-cijfers.

De omzet van non-foodwinkels lag in september bijna een procent lager dan een jaar eerder. Het is voor het eerst sinds maart dat de omzet van non-foodspelers daalde. Winkels in doe-het-zelfproducten en woonartikelen wisten nog te groeien, met respectievelijk 3,1 en een procent. Maar de omzet van schoenen- en lederwarenwinkels kelderde met ruim twaalf procent. Ook elektronicazaken en kledingretailers zagen hun omzetten dalen, met respectievelijk 4,9 en 3,1 procent.

Winkels in voedings- en genotmiddelen zetten in september 3,7 procent meer om dan in dezelfde maand vorig jaar. Supermarkten groeiden met 4,1 procent, terwijl speciaalzaken 1,1 procent meer omzet boekten.

De onlineomzet lag in september bijna dertien procent hoger dan vorig jaar. Pure webwinkels boekten tien procent meer omzet, terwijl multichannelers hun onlineomzet met achttien procent zagen groeien.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!