Dertien psychologische prijstrucjes om de omzet aan te jagen

Dertien psychologische prijstrucjes om de omzet aan te jagen

Grotere of kleinere cijfers, de komma weglaten en wel op geen euroteken? Alle details in het weergeven van de prijs kunnen meespelen in de beslissing van de consument om iets wel of niet te kopen. Dat kan zelfs verschillen per producttype. Zo laat onderzoek zien dat consumenten zich aangetrokken voelen tot afgeronde getallen voor emotionele aankopen, terwijl niet-afgeronde getallen aantrekkelijker zijn voor rationele aankopen. Deze infographic van prijsvergelijker Wikibuy geeft dertien handige tips voor een optimale prijsweergave.

Grotere of kleinere cijfers, de komma weglaten en wel op geen euroteken? Alle details in het weergeven van de prijs kunnen meespelen in de beslissing van de consument om iets wel of niet te kopen. Dat kan zelfs verschillen per producttype. Zo laat onderzoek zien dat consumenten zich aangetrokken voelen tot afgeronde getallen voor emotionele aankopen, terwijl niet-afgeronde getallen aantrekkelijker zijn voor rationele aankopen. Deze infographic van prijsvergelijker Wikibuy geeft dertien handige tips voor een optimale prijsweergave.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!