Grotere of kleinere cijfers, de komma weglaten en wel op geen euroteken? Alle details in het weergeven van de prijs kunnen meespelen in de beslissing van de consument om iets wel of niet te kopen. Dat kan zelfs verschillen per producttype. Zo laat onderzoek zien dat consumenten zich aangetrokken voelen tot afgeronde getallen voor emotionele aankopen, terwijl niet-afgeronde getallen aantrekkelijker zijn voor rationele aankopen. Deze infographic van prijsvergelijker Wikibuy geeft dertien handige tips voor een optimale prijsweergave.
Dertien psychologische prijstrucjes om de omzet aan te jagen
Gepubliceerd op 19 november 2018 om 11:11
Grotere of kleinere cijfers, de komma weglaten en wel op geen euroteken? Alle details in het weergeven van de prijs kunnen meespelen in de beslissing van de consument om iets wel of niet te kopen. Dat kan zelfs verschillen per producttype. Zo laat onderzoek zien dat consumenten zich aangetrokken voelen tot afgeronde getallen voor emotionele aankopen, terwijl niet-afgeronde getallen aantrekkelijker zijn voor rationele aankopen. Deze infographic van prijsvergelijker Wikibuy geeft dertien handige tips voor een optimale prijsweergave.