Etos en franchisers vinden elkaar in webwinkelplannen

Etos en franchisers vinden elkaar in webwinkelplannen

Etos heeft een meerjarige overeenkomst bereikt met haar franchisenemers over online verkopen. De webwinkel van de drogisterijketen moet volgend jaar gelanceerd worden.

Franchisenemers delen straks mee in de online omzet. Ook zijn er afspraken gemaakt over de ‘Etos-gerelateerde omzet’ bij eventuele toekomstige online groei-initiatieven. De winkelketen en de franchisenemers gaan samen de inzichten uit de online verkoop gebruiken om winkels en assortimenten aantrekkelijker te maken voor klanten.

De afgelopen maanden hebben de drogisterijketen en het bestuur van de franchisevereniging een gezamenlijke visie op de toekomst ontwikkeld. Daarbij is het uitgangspunt dat de verkoop in de winkel en de online verkopen elkaar over en weer versterken. Eerder heeft Ahold Delhaize-dochter Gall & Gall al een overeenkomst over e-commerce gesloten met zijn franchisenemers over e-commerce.

De ondernemers zijn blij dat zij betrokken zijn bij de webshop, zegt voorzitter Daan Lunter van de Vereniging van Etos Franchisenemers. ”De kennis en ervaring van onze medewerkers op de winkelvloer zijn belangrijk voor het succes van de nieuwe Etos-webshop.” Ook algemeen directeur Saskia Egas Reparaz is blij met de overeenstemming. “We willen dat iedere klant tevreden de deur uitgaat, dat geldt ook voor de nieuwe webshop.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!