Picnic: niet 300 maar 200 miljoen euro omzet

Picnic verwacht dit jaar af te sluiten met een omzet van tweehonderd miljoen euro. Dat is liefst honderd miljoen euro minder dan waar de app-only supermarkt bij de start van dit jaar op rekende.

Picnic realiseert dit jaar een bruto winstmarge van twintig procent, zo vertelde oprichter Michiel Muller deze week tijdens de conferentie NOAH in Londen. De etailer is inmiddels actief in zestig steden, waaronder een aantal in Duitsland. Onlangs ging Picnic van start in Mönchengladbach, waar de groei volgens Muller al sneller gaat dan in Düsseldorf, de eerste Duitse stad van de websupermarkt.

Picnic is in nieuwe plaatsen waar het van start gaat steeds sneller winstgevend, zegt Muller verder. In alle steden wordt volgens hem binnen zes maanden winst gemaakt, maar op nieuwere locaties is daar minder tijd voor nodig.

Muller zei begin dit jaar te rekenen op een omzet van driehonderd miljoen euro, een verdrievoudiging ten opzichte van vorig jaar. Medeoprichter Joris Beckers stelde dat halverwege dit jaar al bij naar 250 miljoen. Picnic verwacht in 2020 voor het eerst winstgevend te zijn.
 

Reacties 4


Nico Trots 20 nov, 10:24

200 miljoen : 52 weken : 60 steden ????


Richard Wermelink 20 nov, 11:06

"In alle steden wordt binnen zes maanden winst gemaakt." Dat is geweldig. Maar men verwacht in 2020 voor het eerst winstgevend te zijn...?


Henk F 21 nov, 08:19

@Nico Trots, veel van de 60 steden zijn niet nog geen 3 tot 6 maanden open.


fac lommers 15 jan, 06:44

200 miljoen omzet 45 miljoen verlies maar men verwacht in alle steden winstgevend te zijn,daaaaaaaaaaaaaaaaag picnic

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!