Picnic verwacht dit jaar af te sluiten met een omzet van tweehonderd miljoen euro. Dat is liefst honderd miljoen euro minder dan waar de app-only supermarkt bij de start van dit jaar op rekende.
Picnic realiseert dit jaar een bruto winstmarge van twintig procent, zo vertelde oprichter Michiel Muller deze week tijdens de conferentie NOAH in Londen. De etailer is inmiddels actief in zestig steden, waaronder een aantal in Duitsland. Onlangs ging Picnic van start in Mönchengladbach, waar de groei volgens Muller al sneller gaat dan in Düsseldorf, de eerste Duitse stad van de websupermarkt.
Picnic is in nieuwe plaatsen waar het van start gaat steeds sneller winstgevend, zegt Muller verder. In alle steden wordt volgens hem binnen zes maanden winst gemaakt, maar op nieuwere locaties is daar minder tijd voor nodig.
Muller zei begin dit jaar te rekenen op een omzet van driehonderd miljoen euro, een verdrievoudiging ten opzichte van vorig jaar. Medeoprichter Joris Beckers stelde dat halverwege dit jaar al bij naar 250 miljoen. Picnic verwacht in 2020 voor het eerst winstgevend te zijn.
fac lommers 15 jan, 07:44
Henk F 21 nov, 09:19
Richard Wermelink 20 nov, 12:06
Nico Trots 20 nov, 11:24