Mall of the Netherlands opent versmarkt en zoekt nog nieuwe namen

Mall of the Netherlands opent versmarkt en zoekt nog nieuwe namen

Versmarkt Fresh! is donderdag officieel geopend in het winkelcentrum in Leidsenhage. Daarmee is het eerste gedeelte van de toekomstige Mall of the Netherlands klaar. 

Fresh! is een koop- en eetmarkt voor levensmiddelen van 2500 vierkante meter groot.  De verwachting is dat van de bezoekers die in de toekomst naar Mall of the Netherlands komen, minimaal de helft ook Fresh! bezoekt. “De versmarkt is in eerste instantie bedoeld voor de lokale doelgroep die hier nu al komt, maar de regionale bezoekers die daar vanaf 2020 bij komen zijn mooi meegenomen”, zegt Teun Koek, project director Mall of the Netherlands bij eigenaar Unibail-Rodamco-Westfield, tegenover RetailTrends.

De opening van Mall of the Netherlands staat gepland voor mei 2020. De tweede fase is de zuidkant en moet volgend jaar zijn deuren openen, met Jumbo Foodmarkt als belangrijkste retailer. Intussen is Unibail-Rodamco-Westfield nog volop bezig nieuwe namen vast te leggen. G-Star, Nespresso en Starbucks zijn enkelen daarvan die binnenkort officieel bekend worden gemaakt. 

De bekende namen vormen volgens Koek een belangrijke basis van het winkelcentrum, vaak voorzien van een nieuw concept. Daarnaast komen er naar verwachting nog internationale spelers bij die hun Nederlandse debuut maken in Mall of the Netherlands. “Het is vast beleid van Unibail-Rodamco-Westfield om merken te trekken die zich niet eerder in een land hebben gevestigd”, aldus Koek. 

Teun Koek gaat op RetailTrends dieper in op Fresh! en de voortgang van de rest van het winkelcentrum.


RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.

RetailTrends