Wehkamp heeft een zogenoemde ontdektool toegevoegd aan zijn app. Deze persoonlijke ‘etalage’ toont gebruikers elke dag nieuwe stijlitems op het gebied van mode, wonen en beauty.
Klanten kunnen de items liken of wegswipen, wat de tool volgens Wehkamp steeds slimmer en persoonlijker maakt. De etailer speelt naar eigen zeggen in op de behoefte van klanten om ‘rond te kijken, inspiratie op te doen en nieuwe dingen te ontdekken, vergelijkbaar met even langs de winkel lopen’.
De app is voorzien van de nieuwe plek ‘ontdekken’, waar klanten naartoe kunnen gaan om van de tool gebruik te maken. Ze moeten eerst hun voornaam invoeren en wat voorkeuren doorgeven, bijvoorbeeld of ze voor dames of heren shoppen of in de categorie sport, wonen, tuin of beauty. Vervolgens krijgen ze items te zien die ‘populair en trending’ zijn, gecombineerd met specifieke klantdata en klantgedrag. Door een score te hangen aan een product op basis van de combinatie van deze factoren, wordt de tool volgens Wehkamp steeds persoonlijker.
De etalage bestaat uit modelfoto’s en productbeelden. Wanneer een afbeelding leuk wordt gevonden, krijgen gebruikers meer soortgelijke items te zien. Wordt een item weggeswiped, verdwijnt dat van de persoonlijke lijst en worden ook geen aanverwante producten meer getoond. Klanten kunnen verder items opslaan op een soort ‘wall’ en hun favorieten delen via social media, op de wensenlijst zetten of aan de winkelmand toevoegen.
De nieuwe ontdektool is geïntegreerd in de laatste update van de app. De swipefunctie is nu alleen nog voor iOS-apparaten beschikbaar, maar wordt binnen een paar weken ook uitgerold naar Android-toestellen.
Reacties 0