Yoghurt Barn werkt niet langer samen met Campina. De voormalige RetailRookie is in plaats daarvan een strategische samenwerking aangegaan met Arla Biologisch, laat oprichter Wouter Staal weten aan RetailNews.
De samenwerking met Campina heeft drie jaar geduurd en heeft Yoghurt Barn helpen groeien van drie naar twaalf vestigingen. Nu de keten aan omvang en naamsbekendheid heeft gewonnen, kan de naam volgens Staal van Campina van de gevel. Campina stond ook vermeld in het logo en de slogan het bedrijf.
De zogenoemde ‘barnista’s’ gebruiken voortaan zuivel van concurrent Arla, wiens naam minder zichtbaar wordt in de vestigingen. “Arla komt in de menuboekjes en wordt onderdeel van het verhaal van ons personeel”, aldus Staal.
Arla is volgens hem ‘een natuurlijke match’, omdat beide bedrijven het toegankelijk maken van biologische zuivel hoog in het vaandel hebben staan. Hij laat verder weten meer focus op koffie te willen leggen. “We hebben altijd gezegd dat we minimaal zeventig procent van onze omzet uit yoghurt willen halen en dat blijft zo, maar we blijken ook heel goed in koffie te zijn.” De zuivel van Arla wordt gebruikt in onder meer de cappuccino en latte, die bij Yoghurt Barn wordt geschonken.
Yoghurt Barn maakte onlangs bekend een aanvalsplan voor België te ontwikkelen. Binnenkort wordt volgens Staal ook onderzocht wat de kansen in Duitsland zijn.
Reacties 0