Schoonenberg lanceert nieuw concept en abonnementsdienst

Schoonenberg lanceert nieuw concept en abonnementsdienst

Schoonenberg Hoorcomfort opent vrijdag in Dordrecht de eerste flagshipstore van zijn nieuwe concept World of Hearing. Daarmee wil de retailer zich onderscheiden van de traditionele hoorwinkels in de winkelstraat.

World of Hearing richt zich op ‘interactieve beleving’, innovatieve hooroplossingen en services voor complexe gehoordproblemen. Het assortiment is ingedeeld in de categorieën nieuwe innovaties, gehoorbescherming en ‘expert solutions’ voor specifieke en complexe gehoorproblemen. Voorbeelden hiervan zijn mensen die last hebben van tinnitus en die in werksituaties gehoorproblemen ervaren.

Schoonenberg noemt zijn nieuwe concept ‘de winkel voor het horen van de toekomst’. Consumenten kunnen er zelf aan de slag met interactieve schermen en in een experience room, waar ze volgens de retailer kunnen leren 'het maximale uit hun gehoor te halen'. De winkel is er volgens Schoonenberg zowel voor slecht- als goedhorenden.

Voor het nieuwe concept heeft de retailer zich naar eigen zeggen laten leiden door meningen van klanten over de ideale hoorwinkel. Op basis van die uitkomsten richt de keten zich op ‘onzichtbaar horen’ en komt met een abonnementsservice. Het nieuwe concept is ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Zwitserse moederconcern Sonova. De volgende winkel van World of Hearing opent naar verwachting komend voorjaar.

De audicienketen heeft zo’n tweehonderd winkels in ons land. Schoonenberg liet vorig jaar al weten meer te gaan inzetten op innovatie en digitalisering.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!