Parfumado maakt in het eerste kwartaal van 2019 zijn entree in Duitsland. “Zodra we daar voet aan de grond hebben, willen we stapsgewijs andere landen veroveren”, zegt oprichter Martijn van Rooy van de RetailRookie tegen Emerce.
Parfumado is een online parfumerie waar je een abonnement kunt afsluiten en elke maand een zelfgekozen geursample op je deurmat krijgt. Momenteel is de startup alleen op de Nederlandse en Belgische markt actief. In deze landen zijn inmiddels meer dan tienduizend abonnees. “Het ledenaantal groeit bizar hard”, aldus Van Rooy.
Hij liet eerder tegenover RetailTrends al weten ‘dé online parfumerie van Europa’ te willen worden. In andere landen zijn volgens hem nauwelijks vergelijkbare concepten te vinden. “We zijn nu uniek, maar je weet nooit hoe de branche zich ontwikkelt.”
Parfumado haalt de meest omzet uit de verkoop via abonnementen, maar het is sinds kort ook mogelijk om giftboxes, cadeaukaarten en losse travelcases te kopen. Het aanbod van de webshop bestaat uit bijna 350 parfums.
Reacties 0