Unilever koopt De Vegetarische Slager

Unilever koopt De Vegetarische Slager

Unilever is de nieuwe eigenaar van De Vegetarische Slager. De stap past volgens de producent van vleesvervangers in de ambitie om ‘de grootste slager ter wereld te worden’.

De overname betreft de fabriek in Breda, de marketing- en salesorganisatie in Utrecht en het restaurant in Den Haag. Bij De Vegetarische Slager werken negentig mensen, die allemaal in dienst blijven. Ook oprichter Jaap Korteweg blijft betrokken bij het merk. Financiële details worden niet bekendgemaakt.

De overname door Unilever komt volgens Korteweg precies op het juiste moment. “We willen de volgende stap nemen, wereldwijd gaan.” Met de overname door de levensmiddelengigant komen de ambities volgens hem in een stroomversnelling. “Het internationale netwerk van Unilever in 190 landen geeft ons hiervoor alle mogelijkheden.”

Voor Unilever betekent de overname een volgende stap naar een portfolio met meer vegetarische producten. “Wij zien dat onze ‘brands with a purpose’ harder groeien, beter aansluiten bij wat consumenten willen en zorgen voor maatschappelijke impact”, aldus president foods & refreshment Nitin Paranjpe van Unilever. De Vegetarische Slager heeft volgens haar een duidelijke missie, veel trouwe ambassadeurs en een sterke positie in de markt en op social media. “Met deze samenwerking laten we het merk De Vegetarische Slager en zijn missie wereldwijd groeien en versnellen we tevens onze strategische koers richting meer plantaardig eten.”

Korteweg liet in het decembernummer van RetailTrends al weten ‘op zich positief’ te kijken naar een overname door een concern als Unilever. “Ons doel is de grootste slager ter wereld worden en hoe, dat maakt niet uit.”
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends