MediaMarktSaturn beschikt sinds vorig jaar over een eigen Retailtech Hub, waarbij op zoek wordt gegaan naar innovatieve startups. Tijdens de tweede editie, waar ook Lidl en s.Oliver zich aan hebben gecommitteerd, plaatsten elf startups zich voor een testprogramma van drie maanden. Eén daarvan was Qopius, dat kunstmatige intelligentie inzet om schappen te digitaliseren om automatisch elk product, prijsetiket en eventueel probleem te identificeren. Een robot rijdt door de winkel om een digitale kaart van de winkel te creëren, die bijvoorbeeld kan worden gebruikt voor navigatie in de winkel en voorraadbeheer. De eerste pilot is gehouden in een winkel van Saturn.
MediaMarktSaturn beschikt sinds vorig jaar over een eigen Retailtech Hub, waarbij op zoek wordt gegaan naar innovatieve startups. Tijdens de tweede editie, waar ook Lidl en s.Oliver zich aan hebben gecommitteerd, plaatsten elf startups zich voor een testprogramma van drie maanden. Eén daarvan was Qopius, dat kunstmatige intelligentie inzet om schappen te digitaliseren om automatisch elk product, prijsetiket en eventueel probleem te identificeren. Een robot rijdt door de winkel om een digitale kaart van de winkel te creëren, die bijvoorbeeld kan worden gebruikt voor navigatie in de winkel en voorraadbeheer. De eerste pilot is gehouden in een winkel van Saturn.