Jutter Speijs is een samenwerking aangegaan met foodserviceleverancier Lekkerland. Daarmee hoopt de RetailRookie versneld te kunnen groeien naar duizend onbemande gemakswinkels in binnen- en buitenland.
Jutter Speijs opent de komende maanden gemiddeld elke week een nieuwe winkel in grote hotelketens in Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Met Lekkerland is hiervoor een aparte businessunit opgezet voor de automatische bevoorrading. Naast hotels en kantoren kijkt de RetailRookie ook naar andere kanalen, omdat retail en hospitality volgens Jutter Speijs op steeds meer plekken samenkomen.
Lekkerland is een belangrijke partner voor uitrol in ‘een aantal Europese landen’, zegt medeoprichter Laurens de Kleine van Jutter Speijs. Als snelgroeiende organisatie moet het gemaksconcept zich volgens hem richten op de disciplines waarmee ze zich willen onderscheiden. “De andere aspecten moet je overlaten aan de andere winnaars binnen hun discipline.”
Jutter Speijs liet in september al aan RetailTrends weten binnen drie jaar te willen groeien naar driehonderd onbemande gemakswinkels bij hotels en kantoren. Over vijf jaar moeten dat er duizend in binnen- en buitenland zijn. Om de groei te versnellen kijkt de formule steeds vaker naar grotere ketens met tachtig tot 150 hotels.
Reacties 0