DA voor 'vele miljoenen' in het nieuw

DA voor 'vele miljoenen' in het nieuw

Het overgrote deel van de driehonderd drogisterijen van DA en D.I.O. wordt volgend jaar omgebouwd naar een nieuw concept. “We proberen DA een nieuw gezicht en bestaansreden te geven”, zegt bestuursvoorzitter Ludwig Castelijns van moederconcern Mosadex tegenover het FD.

DA richt zich in zijn nieuwe gedaante sterker op gezondheid en zelfzorg, terwijl het assortiment aan onder meer shampoos en cosmetica wordt teruggebracht. Daarmee kan de formule zich niet onderscheiden, omdat die producten op veel plekken te koop zijn. Productgroepen als voeding met vitaminen, gericht op specifieke aandoeningen, worden juist uitgebreid. Zo’n tien procent van de winkels is al omgebouwd, nog eens tachtig procent volgt in 2019.

Met de operatie is volgens Castelijns een investering van ‘vele miljoenen’ gemoeid. Hij verwacht dat DA later door kan groeien tot 350 à vierhonderd winkels, omdat meer zelfstandige drogisterijen zich zullen aansluiten. Ook de 25 ondernemers die na de fusie met D.I.O. besloten hun eigen formule Care & Beauty op te zetten, ziet hij wel terugkeren als de nieuwe DA-formule aanslaat. 

DA bouwde de afgelopen maanden al tientallen winkels van D.I.O. om. Verder kondigde de retailer onlangs aan sterker te focussen op het eigen merk. Zo kwam in oktober al een nieuwe premiumlijn vitamines in de schappen te liggen, gevolgd door een assortiment huidcrèmes.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends