Albert Heijn snijdt in online aanbod

Albert Heijn snijdt in online aanbod

Albert Heijn heeft het assortiment in zijn webshop in een jaar tijd met bijna tien procent teruggebracht. Vooral droger kruidenierswaren zijn uit het webwinkelaanbod geschrapt, blijkt uit onderzoek van boodschappenapp Hiiper.

Een jaar geleden rond deze tijd werden volgens Hiiper 27.802 verschillende producten via AH.nl, verkocht, nu zijn dat er 25.151. Albert Heijn heeft in die periode 7794 producten uit de webshop geschrapt en 5143 nieuwe toegevoegd. Vooral drogmetica en babyproducten werden uit het online assortiment geschrapt. Daarnaast is gesneden in categorieën als alcoholische dranken, conserven en non-food. In het versaanbod veranderde weinig.

Albert Heijn streeft online ‘continu naar een assortiment dat voor zoveel mogelijk klanten interessant is’, laat een woordvoerder weten aan Distrifood. Daarom worden volgens hem vaak wijzigingen doorgevoerd. “Als gevolg van deze aanpak is het assortiment in de afgelopen periode teruggelopen van 28 duizend naar 26.500 producten.”

Albert Heijn maakte onlangs bekend juist in de fysieke winkels minder ruimte te maken voor ‘traditionele kruideniersproducten’ als schoonmaakmiddelen en dierenvoeding, omdat die steeds vaker online worden gekocht. De retailer wil zijn supermarkten transformeren tot eet- en bezorgcentrum, om de terugloop van het aantal klanten te stoppen.
 

Reacties

Wij bestellen vaak uw 3 ltr huiswijn in box. Meestal bestellen wij vrij veel, om toch de korting te krijgen. Voor ons is het te zwaar, vandaar uw mobiele service. Blijft die wel?

Geplaatst door Peter de Haan op 25 december 2018 om 12:27

wij hebben al 5 jaar online boodschappen
ben rug patient en heb zelf geen auto.
deed alles op de fietsen dat valt niet mee voorral niet met de feest dagen ben wel blij met de bezorg cervice wens alle medewerkersvan ah/ah online hele fijne kerst en een goed bezorg jaar 2019 vriendelijk bedankt

Geplaatst door h hendriks op 25 december 2018 om 14:42

Ik bestel steeds minder bij de ah. We waren heel tevreden, maar omdat steeds meer producten eruit gehaald wordt, halen we dit ergens anders vandaan.

Geplaatst door Michelle M op 25 december 2018 om 20:24

AH maakt gewoon een betere positionering. Een groot aantal van de geschrapte goederen staan al enige tijd bij BOL op de site in volume verpakkingen en kunnen gewoon in de grotere volumes via de externe vervoerders vervoerd worden.

Geplaatst door Henk Beukers op 27 december 2018 om 15:23

Laatste nieuws









RetailTrends