Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf voorspellingen voor het nieuwe jaar.
Mobiel, voice en context
Mobiel wordt in 2019 definitief omarmd als het prominente retailkanaal. Dat geldt nog niet voor voice, maar spraakbesturing kan wel op dubbelcijferige groei rekenen in het nieuwe jaar. Verder zullen merken die 'contextuele ervaringen' bieden het beter gaan doen dan gemiddeld. Marketingevangelist Mathew Sweezey deelt de sleuteltrends waar retailers het komende jaar niet omheen kunnen.
Lees verder bij Forbes: https://bit.ly/2AjGFTj
Technologie en personal shopping 2.0
John Lewis heeft met John Vary een heuse futoroloog in huis. Ook hij heeft zo zijn visie op de trends om in de gaten te houden in 2019, met name op het vlak van technologie. Ook hij noemt voice, maar verwacht verder een...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf voorspellingen voor het nieuwe jaar.
Mobiel, voice en context
Mobiel wordt in 2019 definitief omarmd als het prominente retailkanaal. Dat geldt nog niet voor voice, maar spraakbesturing kan wel op dubbelcijferige groei rekenen in het nieuwe jaar. Verder zullen merken die 'contextuele ervaringen' bieden het beter gaan doen dan gemiddeld. Marketingevangelist Mathew Sweezey deelt de sleuteltrends waar retailers het komende jaar niet omheen kunnen.
Lees verder bij Forbes: https://bit.ly/2AjGFTj
Technologie en personal shopping 2.0
John Lewis heeft met John Vary een heuse futoroloog in huis. Ook hij heeft zo zijn visie op de trends om in de gaten te houden in 2019, met name op het vlak van technologie. Ook hij noemt voice, maar verwacht verder een groeiende rol voor gepersonaliseerde winkelervaringen. Daarbij voorziet hij vooral een grote rol voor smart home-apparaten, die zullen optreden als personal shopper in huis.
Lees verder bij Essential Retail: https://bit.ly/2BMMfxo
Transparantie en de eeuwigheid van de fysieke winkel
Wat staat de modebranche in het nieuwe jaar te wachten? Verschillende insiders spraken zich daarover uit, waaronder de coo van Stitch Fix, de creatief directeur van Clare Vivier en de oprichter van Tradesy. Zij voorzien onder meer het toenemende belang van transparantie onder modemerken en nog steeds een stevige rol voor fysieke winkels, die nooit zullen worden vervangen door online.
Lees verder bij Glossy: https://bit.ly/2QUe5m6
Walmart, Costco en Kroger
2019 wordt misschien wel het jaar van de fysieke retail. Volgens een onderzoek van IBM gaan stenen winkels volgend jaar drie procent meer verkopen. Maar de ene retailer weet zich beter aan te passen aan nieuwe ontwikkelingen dan de andere. Wie worden de grote winnaars van 2019?
Lees verder bij Fox Business: https://fxn.ws/2CBMWvk
De betrokken klant
Dat retailers de klant centraal willen stellen, weten we nu wel. Maar dat is niet genoeg meer. Om 'diepere niveaus van personalisatie' te bereiken, moeten retailers nieuwe manieren vinden om klanten te betrekken bij alles wat ze doen. Innovaties op het gebied van klantinzichten vormen het middelpunt van een reeks trends die retail in 2019 zullen vormgeven.
Lees verder bij WWD: https://bit.ly/2VdWpAo