Plus heeft zijn omzet in 2018 voor het vijfde jaar op rij harder zien groeien dan de markt. De retailer boekte een omzet van bijna 2,48 miljard euro, een toename van 3,8 procent.
E-commerce is een van de grootste drijvers achter de omzetgroei van Plus. De omzet uit online bestellingen is vorig jaar met veertig procent gestegen. Klanten kunnen inmiddels bij vrijwel alle winkels online bestellen, het aantal ophaalpunten ligt over de tweehonderd en ruim 230 winkels bieden de Express-bezorgservice aan, waarbij boodschappen al na twee uur thuisbezorgd worden.
Plus laat verder weten dat het aantal winkels volgens het Briljant 2.0-concept vorig jaar is uitgebreid tot vijftien, tien meer dan eind 2017. De winkels, met een sterke focus op vers, gemak en aanbiedingen, presteren volgens de supermarktketen boven verwachting. Dit jaar zal de ombouw daarom ‘onverminderd doorgaan’.
Plus is na Coop en Jumbo de derde supermarktketen die zegt harder te zijn gegroeid dan de markt. Plus neemt daarbij de cijfers van Nielsen tot en met week 51 als uitgangspunt, die een marktgroei van 3,3 procent laten zien. Coop gaat uit van IRI-cijfers tot en met diezelfde week, die een plus van 3,4 procent melden. Jumbo baseert zich op cijfers van GfK tot en met week 50, die een marktgroei van slechts twee procent tonen.
D. Keeman 3 jan, 11:37