De week in vijf bijzondere projecten

De week in vijf bijzondere projecten

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf bijzondere projecten.

Aldi
Luxe penthouses inclusief tuin en jeu de boulesbaan. Het is waarschijnlijk niet direct waar je aan denkt bij het horen van de naam Aldi. Toch gaat de Duitse discounter in België aan de slag met dit nieuwe woonconcept. Duurzaam is het project ook. Zo zal het regenwater gebufferd worden op het gronddak waar het meteen opnieuw gebruikt kan worden door de aanwezige bomen en planten, kunnen er zonnepanelen geplaatst worden en voorziet Aldi een systeem voor hergebruik van warmte. Bovenop het dak van de nieuwe Aldi-vestiging in Kortessem komen veertien van deze penthouses. Dit nieuwe woonconcept is onderdeel van het grote moderniserignsproject van Aldi.

Lees verder bij Gazet van Antwerpen: https://bit.ly/2TmWY9c

...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf bijzondere projecten.

Aldi
Luxe penthouses inclusief tuin en jeu de boulesbaan. Het is waarschijnlijk niet direct waar je aan denkt bij het horen van de naam Aldi. Toch gaat de Duitse discounter in België aan de slag met dit nieuwe woonconcept. Duurzaam is het project ook. Zo zal het regenwater gebufferd worden op het gronddak waar het meteen opnieuw gebruikt kan worden door de aanwezige bomen en planten, kunnen er zonnepanelen geplaatst worden en voorziet Aldi een systeem voor hergebruik van warmte. Bovenop het dak van de nieuwe Aldi-vestiging in Kortessem komen veertien van deze penthouses. Dit nieuwe woonconcept is onderdeel van het grote moderniserignsproject van Aldi.

Lees verder bij Gazet van Antwerpen: https://bit.ly/2TmWY9c

Marks & Spencer
Niets minder dan een game changer, dat is volgens Marks & Spencer zijn nieuwe The Plant Kitchen-assortiment. Hiermee springt de Britse retailer op de groeiende vegan-trein. Het betekent volgens M&S dat de eerste veganistische koolsla en aardappelsalade in de winkelstraat hun opwachting maken, evenals de eerste veganistische zuurdesempizza, die een 'veganistische huissaus' in twee smaken bevat. "Dit is het jaar waarin plant-based voedsel echt mainstream zal worden", aldus directeur productontwikkeling April Preston van Marks & Spencer.

Lees verder bij Retail Gazette: https://bit.ly/2CPuf7E

Segway
Segway kennen we vooral van zijn elektrische tweewieler, maar laat zich ook in retail niet onbetuigd. Eerder zagen we het bedrijf al opduiken met 'rijdende salesrobots' in winkels, onder meer bij BCC. Nu komt daar een eerste autonome bezorgrobot bij, genaamd Loomo Delivery. Loomo moet pakketjes en boodschappen aan huis bezorgen. De robot, waarover details pas later worden onthuld, wordt gepresenteerd tijdens de CES-beurs in Las Vegas.

Lees verder bij TechCrunch: https://tcrn.ch/2RsfYWA

Sainsbury's
Sainsbury's is begonnen met het testen van 'wellness-hubs' in winkels. Delen van gangpaden worden speciaal ingericht voor klanten die hun voedingspatroon willen verbeteren. De producten die daar worden verkocht, zijn vergelijkbaar met die in winkels als Planet Organic en Holland & Barrett. Het concept wordt in zeven supermarkten getest om de aanval in te zetten op dit soort gezondheidswinkels. Sainsbury's verwacht dat de Britse wellnessmarkt in 2020 goed is voor 12,4 miljard pond.

Lees verder bij Metro: https://bit.ly/2CPi5LW

Alibaba
Het zijn nog maar vage geruchten, of zelfs speculaties. Maar als het blijkt te kloppen, is het een wel heel opvallend project. Alibaba zou zijn oog hebben laten vallen op Zalando. Dat is althans de overtuiging van Marcel Münch, medeoprichter van de start-up DONGXii die de handel tussen Duitsland en China bestudeert. De interesse komt volgens hem voort uit het klantenbestand van Zalando van 25 miljoen mensen en de relatief goedkope waardering op de beurs. De koers van Zalando schoot door de speculaties direct met 6,1 procent omhoog.

Lees verder bij Handelsblatt: https://bit.ly/2SDqg3w

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!