Bij retailers en webwinkels is gemiddeld acht procent van het assortiment niet op voorraad. Dat heeft niet alleen effect op de omzet en winst, maar in dit digitale tijdperk waarin alles altijd beschikbaar moet zijn ook op de winkelervaring. Dertig procent van de consumenten out-of-stocks hun winkelervaring schaden. En in de meeste gevallen zullen ze eenvoudig overschakelen naar een concurrent. Genoeg redenen dus om nee-verkoop zoveel mogelijk te voorkomen. Logistiek dienstverlener 2flow zet in deze infographic de schadelijke gevolgen van out-of-stocks op een rij en geeft een aantal tips om ze te bestrijden.
Waarom je out-of-stocks de wereld uit moet helpen
Gepubliceerd op 7 januari 2019 om 13:06
Bij retailers en webwinkels is gemiddeld acht procent van het assortiment niet op voorraad. Dat heeft niet alleen effect op de omzet en winst, maar in dit digitale tijdperk waarin alles altijd beschikbaar moet zijn ook op de winkelervaring. Dertig procent van de consumenten out-of-stocks hun winkelervaring schaden. En in de meeste gevallen zullen ze eenvoudig overschakelen naar een concurrent. Genoeg redenen dus om nee-verkoop zoveel mogelijk te voorkomen. Logistiek dienstverlener 2flow zet in deze infographic de schadelijke gevolgen van out-of-stocks op een rij en geeft een aantal tips om ze te bestrijden.