Kroger en Microsoft testen twee slimme supermarkten

Kroger en Microsoft testen twee slimme supermarkten

Kroger en Microsoft zijn een samenwerking aangegaan voor de ontwikkeling van een ‘connected’ winkelervaring. Er zijn twee testwinkels geopend in de Verenigde Staten waar een slim technologiesysteem wordt uitgeprobeerd.

De technologie is ontwikkeld door een team van Kroger, aan de hand van het cloud computing-platform Microsoft Azure en internet of things-sensoren. De schappen zijn gedigitaliseerd, zodat de elektronische schapkaarten onder meer de prijzen, promoties en voedingswaarden van de producten kunnen tonen. Ook is een verbinding gelegd met de Scan, Bag, Go-oplossing van Kroger, die klanten in staat stelt om te winkelen zonder langs de kassa te hoeven.

Verder kunnen winkelmedewerkers voor het picken van online orders gebruikmaken van een ‘pick-to-light’-systeem, waarbij ze visuele aanwijzingen krijgen om items snel te vinden. Video-analyse helpt de winkel om lege schappen te herkennen. Ook kunnen de digitale schapkaarten worden ingezet voor gepersonaliseerde reclame van de merken in de supermarkt, wat Kroger een extra inkomstenbron moet bezorgen.

Kroger gaat de oplossing bovendien verkopen aan andere retailers. De zogenoemde Retail as a Service-oplossing wordt binnenkort gepresenteerd op de Retail’s Big Show van NRF in New York. De testwinkels van Kroger zijn te vinden in Monroe (Ohio) en Redmond (Washington).

 

RetailTrends