Mediaconcern Audax neemt zijn retaildivisie op de schop. Dertig van de 69 kantoorfuncties van Audax Retail, waar AKO en The Read Shop onder vallen, verdwijnen.
Audax zegt zijn activiteiten te segmenteren op basis van customer journeys, om de consument beter te kunnen bedienen. Voor de retailtak komt dat neer op drie segmenten: hightrafficlocaties zoals de stationswinkels van AKO en boekenafdelingen bij de Bijenkorf, destination stores zoals vestigingen van AKO en The Read Shop in stadscentra en de lokale buurtwinkels van onder meer Vivant en Tabaronde.
De ‘concrete implementatie van de reorganisatie’ vindt volgens het bedrijf de komende maanden plaats. Geprobeerd wordt om de medewerkers intern te herplaatsen. “Zo starten we onder meer een programma van talentontwikkeling, zodat mensen hun competenties optimaal kunnen ontwikkelen”, aldus Jos Boot, verantwoordelijk voor Audax Retail.
Audax en Retail Development Company gingen afgelopen zomer een vergaande samenwerking aan, waarbij de winkels van AKO en The Read Shop onder Audax Retail kwamen te vallen. In totaal bestaat de retaildivisie uit zevenhonderd verkooppunten.
Reacties 0