Twintig ondernemers van D.I.O. stappen het komende kwartaal over op de DA-formule. Daarmee komt het totaal aantal omgebouwde drogisterijen op zeventig.

DA heropent winkels in onder meer Amsterdam, Groningen en Zoetermeer. Verder gaat het vooral om kleinere plaatsen, waaronder Drachten, Leusden en Volendam. Eind vorig jaar werd al een reeks van vijftien vestigingen heropend. De D.I.O.-ondernemers die de overstap nog niet maken, worden zolang de lopende afspraken van kracht zijn nog ondersteund door moederbedrijf NDS.

Dit jaar staan bij DA onder meer de introductie van een nieuw magazine en app op de planning. Vorig jaar werd de webshop geïntroduceerd en een eerste nieuwe lijn exclusieve huismerkproducten.

DA investeert dit jaar miljoenen in een nieuwe uitstraling. De retailer richt zich in zijn nieuwe gedaante sterker op gezondheid en zelfzorg, terwijl het assortiment aan onder meer shampoos en cosmetica wordt teruggebracht. Daarmee kan de formule zich niet onderscheiden, omdat die producten volgens bestuursvoorzitter Ludwig Castelijns van moederconcern Mosadex op veel plekken te koop zijn. “We proberen DA een nieuw gezicht en bestaansreden te geven.”