De laatste jaren lijkt het onderscheid tussen een museum en winkel te vervagen, lazen we onlangs al op RetailTrends. Retailers openen een eigen museum, al dan niet in combinatie met een verkooppunt, kiezen voor een museum meets store-ontwerp of vinden een andere creatieve manier om het museumgevoel naar hun winkel te brengen. Toch lijken Alibaba en het British Museum op het eerste gezicht een opmerkelijke combinatie. De Chinese e-commercereus en het Londense museumicoon werken echter al sinds 2016 samen, een partnership die onlangs werd uitgebreid. Behalve op verkoopgebied, ondersteunen beide partijen elkaar nu ook in marketing en productlicenties. In deze video maken Alibaba en British Museum duidelijk hoe ze elkaar versterken.
Wat heeft Alibaba in een museum te zoeken?
Gepubliceerd op 15 januari 2019 om 11:20
Wat heeft Alibaba in een museum te zoeken?
Gepubliceerd op 15 januari 2019 om 11:20
De laatste jaren lijkt het onderscheid tussen een museum en winkel te vervagen, lazen we onlangs al op RetailTrends. Retailers openen een eigen museum, al dan niet in combinatie met een verkooppunt, kiezen voor een museum meets store-ontwerp of vinden een andere creatieve manier om het museumgevoel naar hun winkel te brengen. Toch lijken Alibaba en het British Museum op het eerste gezicht een opmerkelijke combinatie. De Chinese e-commercereus en het Londense museumicoon werken echter al sinds 2016 samen, een partnership die onlangs werd uitgebreid. Behalve op verkoopgebied, ondersteunen beide partijen elkaar nu ook in marketing en productlicenties. In deze video maken Alibaba en British Museum duidelijk hoe ze elkaar versterken.