'AKO en The Read Shop draaiden zwarte cijfers'

'AKO en The Read Shop draaiden zwarte cijfers'

Audax Retail wil zich ontwikkelen tot ‘een duurzame, robuuste retailorganisatie’. “Daarom moest de structuur veranderen”, zegt Jos Boot, verantwoordelijk voor het bedrijf achter AKO en The Read Shop, tegenover RetailTrends.

AKO en The Read Shop maakten afgelopen zomer bekend te gaan samenwerken. De hoofdkantoren zijn inmiddels samengevoegd op het hoofdkantoor van mediaconcern Audax in Amsterdam. Eerder deze maand werd bekend dat dertig van de 69 kantoorfuncties vervallen.

De reorganisatie was bij het aangaan van de samenwerking niet direct voorzien. “We wisten dat we door samen te werken veel effectiever zouden worden. In welke mate was toen nog niet voldoende in beeld”, stelt Boot. Doordat de printmedia onder druk staan en ‘de nieuwe retail’ een andere organisatiestructuur vereist, is volgens hem besloten dat een reorganisatie nodig is. 

De retailer gaat onder meer het fysieke winkelnetwerk indelen op basis van customer journeys. “Wij zijn op dit moment bezig om de nieuwe structuur verder vorm te geven”, aldus Boot. AKO en The Read Shop draaiden volgens hem zwarte cijfers en kennen geen middellange bankfinancieringen. “We waren gezond en willen dat ook blijven.”

Lees op RetailTrends meer over de gevolgen van de samenwerking tussen AKO en The Read Shop.

Reacties 1


Olav Bezem 21 jan, 15:25

Prima bedrijven, maar beetje naief gedacht ; reorganiseren zonder ontslagen..

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!