'AKO en The Read Shop draaiden zwarte cijfers'

'AKO en The Read Shop draaiden zwarte cijfers'

Audax Retail wil zich ontwikkelen tot ‘een duurzame, robuuste retailorganisatie’. “Daarom moest de structuur veranderen”, zegt Jos Boot, verantwoordelijk voor het bedrijf achter AKO en The Read Shop, tegenover RetailTrends.

AKO en The Read Shop maakten afgelopen zomer bekend te gaan samenwerken. De hoofdkantoren zijn inmiddels samengevoegd op het hoofdkantoor van mediaconcern Audax in Amsterdam. Eerder deze maand werd bekend dat dertig van de 69 kantoorfuncties vervallen.

De reorganisatie was bij het aangaan van de samenwerking niet direct voorzien. “We wisten dat we door samen te werken veel effectiever zouden worden. In welke mate was toen nog niet voldoende in beeld”, stelt Boot. Doordat de printmedia onder druk staan en ‘de nieuwe retail’ een andere organisatiestructuur vereist, is volgens hem besloten dat een reorganisatie nodig is. 

De retailer gaat onder meer het fysieke winkelnetwerk indelen op basis van customer journeys. “Wij zijn op dit moment bezig om de nieuwe structuur verder vorm te geven”, aldus Boot. AKO en The Read Shop draaiden volgens hem zwarte cijfers en kennen geen middellange bankfinancieringen. “We waren gezond en willen dat ook blijven.”

Lees op RetailTrends meer over de gevolgen van de samenwerking tussen AKO en The Read Shop.

Reacties

Prima bedrijven, maar beetje naief gedacht ; reorganiseren zonder ontslagen..

Geplaatst door Olav Bezem op 21 januari 2019 om 15:25

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends