MediaMarkt vervangt veelbesproken btw-actie

MediaMarkt vervangt veelbesproken btw-actie

MediaMarkt is gestart met een nieuwe actieweek waarin twintig procent korting wordt gegeven op bijna het hele assortiment. De nieuwe actie is de vervanger van de ‘btw weg ermee’-dagen.

De elektronicaketen maakt in ons land een verandering door. “En bij verandering hoort ook dat je soms afscheid neemt van zaken uit het verleden die iedereen kent”, zegt chief digital officer Ken Fontijn, die ook verantwoordelijk is voor marketing en campagnes.

De btw-actie is volgens Fontijn een icoon, maar leidde de afgelopen jaren tot veel vragen en onduidelijkheid bij klanten. Zo klaagden ze de afgelopen jaren dat prijzen voor de actie verhoogd zouden zijn.

De nieuwe actie laat volgens hem ‘niets aan duidelijkheid te wensen over’. Elke dag worden productcategorieën met twintig procent korting aan het actie-aanbod toegevoegd. Zo wordt opgebouwd naar het hoogtepunt op vrijdag, zaterdag en zondag, als op bijna alles twintig procent korting wordt gegeven.

Reacties 5


Mieke vd Rijk 22 jan, 21:02

Telefoon voor mijn kleinzoon kostte 1 maand geleden 218 euro nu met de BTW actie 253 euro, hoezo misleiding?


jan janssen 24 jan, 16:07

grote onzin,. De prijzen zijn alweer verhoogd, gekeken naar een wasmachine die plotseling 100,- duurder is dan hij 2 weken geleden was. zijn ze bij de MM echt zo dom dat ze ons allemaal als "gek"verklaren en er wel weer intrappen? Waarom doet hier niemand iets aan? is toch echt misleiding op zijn minst


Karel Groenen 23 jan, 08:16

Grote woorden vanaf de zijlijn. Er is al vaker bewezen dat prijzen niet doelmatig worden verhoogd. Excessen zijn er altijd.


Reinder Koornstrs 21 jan, 15:06

Precies, Jan Jansen, maar de nieuwe naam suggereert een andere benadering! Volksverlakkerij!


Jan Janssen 21 jan, 11:33

De vragen en onduidleijkheden in het verleden werden met name ingegeven doordat Medimarkt ervan verdacht werd de prijzen vóór de actie verhoogd te hebben. Dat kan nu natuurlijk nog net zo goed, dus waarom deze actie duidelijker zou zijn dan voorgaande, ontgaat me.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!