Albert Heijn sluit meerdere pick-up points, legt focus op thuisbezorging

Albert Heijn sluit meerdere pick-up points, legt focus op thuisbezorging

Albert Heijn opent dit jaar een vijfde 'home shop center' om de flinke groei van thuisbezorging beter aan te kunnen. De groei van de onlineomzet wordt vooral hieruit gehaald en daarom stopt het bedrijf juist met enkele eerder geopende pick-up points.

Waar de pick-up points verdwijnen, is nog niet bekend. De supermarktketen zegt met name buiten stedelijke gebieden een verschuiving te zien naar thuisbezorging. 

Het nieuwe magazijn wordt gevestigd in Amsterdam en gaat wekelijks rond de veertigduizend bestellingen verwerken. Het centrum biedt plek aan zo’n duizend medewerkers. De andere magazijnen zijn gevestigd in Rotterdam, Almere, Eindhoven en De Meern. Om boodschappen efficiënter aan huis te leveren, vindt er tevens een uitbreiding van het aantal hubs plaats.

AH.nl vergemakkelijkte het thuisbezorgen naar eigen zeggen de afgelopen jaren door het toevoegen van track & trace, de uitrol van de bezorgbundel en het instellen van een lager minimum bestelbedrag op woensdag en donderdag. "We gaan dit jaar door met de vernieuwing van onze e-commercediensten", stelt de nieuwe general manager Philip Padberg. 

Reacties

Altijd een merkwaardig idee gevonden, die pick-up points in een land dat vergeven is supermarkten. En mensen die slecht mobiel zijn, hebben daar natuurlijk ook niets aan.

Geplaatst door R.H. Koornstra op 28 januari 2019 om 13:30

Laatste nieuws









RetailTrends