Het beste van RetailTrends: week 4

Het beste van RetailTrends: week 4

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De topvrouw die Albert Heijn door de storm moet loodsen
Op de kop af vier jaar na de benoeming van Wouter Kolk tot topman van Albert Heijn, geeft hij de touwtjes uit handen. Aan Marit van Egmond de taak om de vernieuwingsmotor die Kolk heeft aangezwengeld draaiende te houden. En dat midden in het oog van de storm.

De jacht van Kik op het Action-effect
De komst van een landendirecteur moet Kiks doelstellingen voor ons land eindelijk verzilveren. Grootste uitdaging is misschien wel dat de Duitse textieldiscounter ‘totaal nog niet bekend is bij het overgrote deel van de Nederlanders’, zegt David Philipoom eerlijk. Zijn ultieme doel? Dat ook de shopper zonder krappe beurs de weg naar de prijsvechter vindt.

Hoe digitalisering McDonald's weer op het groeipad zet
McDonald’s mag over twee jaar vijftig kaarsjes uitblazen in Nederland. En hoewel het in de afgelopen tien jaar niet altijd mee zat, is in 2016 een ‘turnaround’ ingezet die zijn vruchten afwerpt. En dat zit hem niet alleen in een groen kleurtje en nieuwe broodjes, vertelt digital lead Rik Vandewall tijdens de Webwinkel Vakdagen. “We hebben ons niet alleen als merk, maar ook digitaal opnieuw moeten uitvinden.”

Deze New Yorkse boekenwinkel is Gucci's nieuwste pareltje
We kennen Gucci natuurlijk allemaal van de dure winkels vol designerkleding, -schoenen en -tassen. Maar het modemerk komt nu met iets anders. In de één van de straten van Broadway in New York is sinds kort de eerste Wooster Gucci Bookstore geopend. Een plek waar cultuur, design en mode samenkomen. 

Wat retailers kunnen leren van John de Mol
John de Mol is er volgens Rupert Parker Brady op gebrand om met zijn digitale platformstrategie de consument 24/7 te volgen en te bedienen. Een volwaardige webwinkel ligt in het verschiet. Laten retailers zich door Big Brother de kaas van hun brood eten? 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends