Charlie Temple onder één dak met Pearle en Eye Wish

Charlie Temple onder één dak met Pearle en Eye Wish

GrandVision is de nieuwe eigenaar van online opticien Charlie Temple. Dat heeft het moederconcern van Pearle en Eye Wish dinsdag bekendgemaakt, zonder financiële details te melden.

GrandVision neemt de voormalige RetailRookie of the Year volledig over. Het merk blijft volgens de nieuwe eigenaar onafhankelijk opereren, terwijl het profiteert van de wereldwijde synergiën van het moederbedrijf. Ook het managementteam, met ceo en oprichter Leon Planken aan het hoofd, blijft ongewijzigd.

De overname is een belangrijke stap in de ‘digitale roadmap’ van GrandVision, zegt ceo Stephan Borchert van het optiekconcern. Het stelt het bedrijf volgens hem in staat in een veel hoger tempo een sterkere positie op te bouwen in de online brillenmarkt. “Charlie Temple is een logische toevoeging aan onze bestaande business in de Benelux en zal dienen als een platform voor internationale expansie in het segment van pure play online brillenverkoop.”

De steun van een internationale organisatie stelt Charlie Temple in staat zijn groei te versnellen, verwacht Planken. “Tegelijkertijd blijft het een onafhankelijk merk, dat zijn bestaande strategie blijft uitvoeren en identiteit behoudt.”

Charlie Temple krijgt er volgens Planken elke maand tienduizend nieuwe klanten bij. Een op de twintig brillen op sterkte in Nederland komt nu van de etailer. De in 2016 opgerichte webwinkel werd in 2017 verkozen tot RetailRookie of the Year.
 

RetailTrends