De samenwerking haalde deze maand het landelijke nieuws: na Amazon start ook Microsoft in slimme supermarkten. Daarvoor zijn twee testfilialen opgezet in samenwerking met Kroger in de Verenigde Staten. De belangrijkste verandering zijn de digitale schappen, waarbij de elektronische schapkaarten onder meer de prijzen, promoties en voedingswaarden van de producten kunnen tonen. De Amerikaanse televisiezender WLWT neemt een kijkje in de winkel in Monroe, Ohio.
GeekWire toont ‘raw footage’ van de samenwerking tussen...
De samenwerking haalde deze maand het landelijke nieuws: na Amazon start ook Microsoft in slimme supermarkten. Daarvoor zijn twee testfilialen opgezet in samenwerking met Kroger in de Verenigde Staten. De belangrijkste verandering zijn de digitale schappen, waarbij de elektronische schapkaarten onder meer de prijzen, promoties en voedingswaarden van de producten kunnen tonen. De Amerikaanse televisiezender WLWT neemt een kijkje in de winkel in Monroe, Ohio.
GeekWire toont ‘raw footage’ van de samenwerking tussen Kroger en Microsoft. De video – zonder geluid – laat zien hoe shoppers en het personeel van de nieuwe technologie in de winkel gebruik kunnen maken.
Kroger is niet de enige supermarkt waar Microsoft mee samenwerkt. Zo werd afgelopen juni al bekend dat er een strategische samenwerking werd aangegaan met Marks & Spencer. Samen werken de twee partijen aan de toekomst van retail, door de mogelijkheden van technologie en kunstmatige intelligentie in een winkelomgeving te testen.