Plus verlaagt groente en fruit 'blijvend fors' in prijs

Plus verlaagt groente en fruit 'blijvend fors' in prijs

Plus verlaagt blijvend de prijs van de hardlopers in de categorie groente en fruit. De zogenoemde ‘laagblijvers’ worden in de winkels voorzien van een opvallend paars logo.

Groente en fruit staan bij veel klanten dagelijks op het menu en zijn de basis van een boodschappenlijstje, verklaart Plus de keuze. Daarnaast wijst de retailer erop dat ze onderdeel zijn van een gezond eetpatroon. Plus zegt met het prijsoffensief gezond eten betaalbaarder te willen maken. Onder de laagblijvers vallen onder meer broccoli, appels en tomaten.  

De supermarktketen noemt de 'forse' prijsverlaging op groente en fruit een volgende stap om consumenten bewuster en gezonder te laten kiezen. Eerder werden al een caloriemeter bij alle niet-alcoholische koude dranken, een suikermeter bij ontbijtgranen en een vezelmeter bij brood geïntroduceerd. Verder werd kindermarketing geschrapt op de huismerkproducten.

Onlangs maakte Marqt al bekend de verhoging van het lage btw-tarief niet door te berekenen in zijn groente- en fruitprijzen. De duurzame supermarktketen wil niet dat gezonde producten relatief onaantrekkelijker gemaakt worden voor consumenten.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!