Albert Heijn heeft zijn folder in België deze week gevuld met meerdere ‘1+2 gratis’-aanbiedingen. Klanten krijgen onder meer twee paprika’s, koffiekoeken, flessen wijn en zakken friet gratis als ze er één aanschaffen.
De Nederlandse supermarktketen noemt het zelf ‘de scherpste actie ooit in Vlaanderen’. Eerder liet het bedrijf onze zuiderburen al kennismaken met zijn ‘1+1’-actie, die inmiddels ook bij zusterformule Delhaize en andere concurrenten wordt gehouden.
De nieuwste kortingsactie maakt de tongen flink los in België. “Het enige dat nog spectaculairder is, is dat je de producten gratis weggeeft”, reageert retailprofessor Gino Van Ossel tegenover Het Laatste Nieuws. Hij denkt dat deze stunt de opmaat kan zijn van een nieuwe prijzenoorlog in het land.
Albert Heijn, dat vorige week nog te maken kreeg met boze boeren na een prijsverlaging van melk, positioneert zich als prijsbreker in België. Wie het voorbeeld van de Zaanse supermarktketen volgt, verliest volgens Van Ossel veel geld. Als andere supermarkten daarentegen niet meedoen, riskeren ze hun klanten kwijt te raken. “Deze stunt zal hoe dan ook de omzet of de marge in de supermarktsector onder druk zetten”, stelt hij.
De bonusfolder van Albert Heijn in België
T van Ess 5 mrt, 10:10
Machiel R 7 feb, 12:12
Peter van Ditmarsch 6 feb, 11:41
R.H. Koornstra 6 feb, 11:22