Albert Heijn houdt 'scherpste actie ooit in Vlaanderen': 1+2 gratis

Albert Heijn houdt 'scherpste actie ooit in Vlaanderen': 1+2 gratis

Albert Heijn heeft zijn folder in België deze week gevuld met meerdere ‘1+2 gratis’-aanbiedingen. Klanten krijgen onder meer twee paprika’s, koffiekoeken, flessen wijn en zakken friet gratis als ze er één aanschaffen.

De Nederlandse supermarktketen noemt het zelf ‘de scherpste actie ooit in Vlaanderen’. Eerder liet het bedrijf onze zuiderburen al kennismaken met zijn ‘1+1’-actie, die inmiddels ook bij zusterformule Delhaize en andere concurrenten wordt gehouden.

De nieuwste kortingsactie maakt de tongen flink los in België. “Het enige dat nog spectaculairder is, is dat je de producten gratis weggeeft”, reageert retailprofessor Gino Van Ossel tegenover Het Laatste Nieuws. Hij denkt dat deze stunt de opmaat kan zijn van een nieuwe prijzenoorlog in het land.

Albert Heijn, dat vorige week nog te maken kreeg met boze boeren na een prijsverlaging van melk, positioneert zich als prijsbreker in België. Wie het voorbeeld van de Zaanse supermarktketen volgt, verliest volgens Van Ossel veel geld. Als andere supermarkten daarentegen niet meedoen, riskeren ze hun klanten kwijt te raken. “Deze stunt zal hoe dan ook de omzet of de marge in de supermarktsector onder druk zetten”, stelt hij.


De bonusfolder van Albert Heijn in België

Reacties 4


T van Ess 5 mrt, 10:10

Toch niet zo'n goed plan uiteindelijk... https://www.ad.nl/buitenland/belgie-verbiedt-1-2-gratis-actie-bij-albert-heijn~aa5f3745/


Machiel R 7 feb, 12:12

Die emotie van te veel betaald hebben duurt maar kort Reinder. (bijna) Iedere klant, ook de Belgische, wordt hebberig van aanbiedingen. AH zet zich hier goed neer en er blijven altijd klanten hangen.
Blijkbaar heeft AH het nodig om een stukje markt te kopen.


Peter van Ditmarsch 6 feb, 11:41

Eens, is de voorraadkast vullen uit hebberigheid.


R.H. Koornstra 6 feb, 11:22

Toch compleet idioot, deze aktie!
Hoeveel té veel hebben de AH klanten al die jaren dan wel betaald?
Dit moet niet kúnnen wanneer je je klanten serieus neemt.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!