Plussizeketen Belloya failliet verklaard

Plussizeketen Belloya failliet verklaard

Het einde van het Belgisch-Nederlandse modelabel Belloya is in zicht. Moederbedrijf Jacoma Fashion BV is dinsdag door de rechtbank in Midden-Nederland failliet verklaard.

De webwinkel van de modeketen is uit de lucht gehaald. Erick Quaars is benoemd tot curator. Verdere informatie over het faillissement is nog niet bekendgemaakt.

Belloya is een winkel voor plussize vrouwenkleding. In 2016 werden de eerste vier winkels in Apeldoorn, Amersfoort, Nijmegen en Utrecht geopend. De oprichters zagen destijds ruimte voor ruim dertig tot veertig winkels verspreid over Nederland en België. Er werd een webwinkel gelanceerd en de kleding werd verkocht via Wehkamp. Twee van de oprichters zijn afkomstig van Paprika, een Belgische plussizeketen die ook actief is in Nederland.
 

Reacties

Dat verstaik niet je kan nog bestellen??
En heb nog te goed van retoers dat is dan verloren??

Geplaatst door Ada De maglie op 11 februari 2019 om 09:34

Plus size winkels draaien nooit goed. Kijk naar ms mode belgie: is ook dichtgegaan...

Geplaatst door Serge Van Der Poorten op 11 februari 2019 om 11:13

Ook ik heb nog 80 euro tegoed van een retour, kreeg al argwaan omdat ik op 6 feb en 13 feb een mail stuurde en daar geen reactie op kreeg. Wat kan ik doen zodat ik dit bedrag nog terug krijg?

Geplaatst door Agnes de Groot op 20 februari 2019 om 10:28

Ook hier nog geld tegoed vanwege een retour. Weet iemand al of we dit bedrag alsnog kunnen terug krijgen?

Geplaatst door K B op 5 maart 2019 om 13:13

Nog geld tegoed van Belloya na retourneren artikelen. Hetgeen ik geretourneerd heb werd niet/deels bevestigd. Geen reactie op email. Frustrerend.

Geplaatst door S K-H op 6 maart 2019 om 15:33

Nog 45 euro te goed van een retour. Hopelijk zie ik dit geld nog terug!

Geplaatst door C M op 7 maart 2019 om 09:02

Ik heb in januari 4 jurken retour gedaan, niks van gehoord....
Wel de rekening + herinneringen.

Geplaatst door Truus Rake-Nordkamp op 14 maart 2019 om 10:35

Kan iemand me svp vertellen wat het retourorders van Belloya was? Ik heb net voor het faillissement kleding geretourneerd. Moet bewijzen dat ik dat ook gedaan hebt,maar heb hier een hele stapel verzendbewijzen liggen van eind januari en begin februari en wordt er niet wijs uit welke Belloya/ Jocoma is

Geplaatst door Josan Koet op 15 maart 2019 om 12:50

Ik heb in januari nog kledij teruggestuurd, maar mijn geld nog niet terug gekregen. En nu?

Geplaatst door Charlotte Amez op 20 maart 2019 om 14:50

Aan allen hierboven: meld je bij de curator. Kans dat je iets terugkrijgt is klein. Daar kan Belloya niets aan doen, zo gaat dat helaas bij faillissementen.

Geplaatst door Piet Puk op 16 april 2019 om 08:22

Laatste nieuws

RetailTrends