Plus zet in op maaltijdoplossingen, waaronder van HelloFresh

Plus zet in op maaltijdoplossingen, waaronder van HelloFresh

Plus verkoopt vanaf deze week HelloFresh-maaltijden in al zijn 260 filialen. Al eerder werkten de partijen samen voor het testen van de maaltijdbox in vijf supermarkten van Plus.

De pilot die in 2017 werd gestart en drie maanden duurde, is beide partijen goed bevallen. Dat resulteert nu in de landelijke uitrol. De maaltijdboxen die vanaf deze week in de Plus-winkels liggen, bevatten alle ingrediënten voor een avondmaaltijd voor twee personen. Klanten hebben hierbij de keus uit vlees, vis of vegetarisch. De box kost 9,95 euro en wordt iedere zaterdag vernieuwd. Klanten hoeven hiervoor geen HelloFresh-abonnement af te sluiten.

HelleFresh ging in 2017 in het Verenigd Koninkrijk al een samenwerking aan met supermarktketen Sainsbury’s. Dat was destijds de eerste retailer die de maaltijdboxen in de schappen legde.

Nieuwe maaltijdoplossingen
Plus introduceert behalve de maaltijdboxen van HelloFresh ook nieuwe verse kant-en-klaarmaaltijden en AGF-maaltijd- en soeppakketten in zijn supermarkten. Ook in die pakketten vindt de consument de ingrediënten in precies de juiste hoeveelheden, om voedselverspilling tegen te gaan.

De landelijke verkrijgbaarheid is naar eigen zeggen een gevolg van het succes in de 'makerij'. Deze afdeling in de zogenoemde 'Briljant 2.0'-winkels staat bekend om verse maaltijden die ter plaatse worden bereid.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends