Tilburg bouwt voort op grote namen: 'Hogere segment ontbreekt nog'

Tilburg bouwt voort op grote namen: 'Hogere segment ontbreekt nog'

Tilburg heeft de laatste jaren winkels van onder meer Decathlon, Hudson’s Bay en Primark verwelkomd. “De belangrijkste namen zijn nu binnen. Daarop gaan we voortbouwen”, vertelt Michiel van Hoof, strategisch accountmanager van de Tilburgse binnenstad, tegenover RetailTrends.

De binnenstad van Tilburg ondergaat een grote metamorfose, waarbij onder meer het Pieter Vreedeplein en de Emmapassage zijn verbonden via een nieuwe winkelstraat. Via een investering van tweehonderd miljoen euro moeten er straks zo’n vijfhonderdduizend bezoekers naar de stad worden getrokken. 

Van Hoof merkt dat er veel interesse is onder ketens om naar Tilburg te komen. Coolblue maakte onlangs nog bekend een XXL-winkel in de Brabantse stad te openen. “De stap die we willen maken, lijkt erin te zitten”, stelt hij.

Formules als Søstrene Grene en Flying Tiger ontbreken nog, zegt binnenstadsregisseur Stefan van Aarle. “Wat we nog meer zoeken? Wil je de volgende stap zetten als retailstad, moet je het hogere segment aan je binden. Dat hoeft niet extreem hoog te zijn, maar een Van Lier of Van Bommel erbij zou mooi zijn.”

Lees op RetailTrends meer over de metamorfose van Tilburg.

Reacties

Wat zijn sommige ambtenaren toch kortzichtig; we bouwen of verbouwen wat in de binnenstad van Tilburg en de retailers in het midden tot hoog segment komen wel vanzelf ????
Misschien moeten ze eerst eens de gesprekken aangaan met de retailers óf de betreffende retailer expansie wil plegen in T’burg. Om echt aantrekkelijk te worden moet vernieuwd worden.. qua retail aanbod maar begint bij het denkproces.

Geplaatst door Jorrick Jan Hendrik Constantinus Van Appelhoorn op 21 februari 2019 om 08:50